Τι είναι οι φυτικές ίνες;

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες αποτελούν το βρώσιμο τμήμα των φυτικών τροφίμων, οι οποίες δεν μπορούν να απορροφηθούν στο λεπτό έντερο και περνούν ανέπαφες στο παχύ έντερο όπου υφίστανται μερική ή ολική ζύμωση από τα βακτήρια του εντέρου και παράγουν διάφορα παραπροιοντα ευργετικά για τον οργανισμό μας.

Πηγές των φυτικών ινών: φρούτα, λαχανικά, όσπρια και όλα τα προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως

Φυτικές ίνες και υγεία

Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες (οι συστάσεις αναφέρονται σε 25 γρ./ημερα) βοηθάει στην φυσιολογική λειτουργία του εντέρου, στον έλεγχο της χοληστερίνης και της γλυκόζης του αίματος, στη ρύθμιση του βάρους και στον «εφοδιασμό» του οργανισμού με βιταμίνες Β. Έρευνες αναφέρουν και μια επιπλέον προστατευτική δράση στην πρόληψη του καρκίνου του εντέρου και στις καρδιαγγειακές νόσους.

Μέση περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες σε επιλεγμένα τρόφιμα:

Λάχανο ωμό 1 φλιτζάνι 5 γρ.

Φακές μαγειρεμένες 1 φλιτζάνι 16 γρ.

Φασόλια άσπρα μαγειρεμένα 1 φλιτζάνι 19 γρ.

Σπανάκι μαγειρεμένο 1 φλιτζάνι 4 γρ.

Ζυμαρικά ολικής αλέσεως μαγειρεμένα 1 φλιτζάνι 6 γρ.

Αχλάδι 1 μέτριο 6 γρ.

Μήλο 1 μέτριο 4 γρ.

Ξερά σύκα ½ φλιτζάνι 8 γρ.

Προκειμένου να λαμβάνετε όλα τα οφέλη των φυτικών ινών είναι πολύ σημαντικό να εναλλάσσετε τις πηγές των ινών στη διατροφή σας. Μια διατροφή με φρούτα, λαχανικά, και όσπρια καθώς και προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως προσφέρει όχι μόνο φυτικές ίνες, αλλά και άλλα θρεπτικά και λοιπά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.

Άντα Ζαχαριάδου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος