Ο ύπνος στην παιδική ηλικία αποτελεί παράγοντα ζωτικής σημασία στην ορθή σωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Η ψυχολογική κατάσταση, η ομαλή συμπεριφορά και η κοινωνικοποίηση, οι σχολικές και αθλητικές επιδώσεις βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ποιότητα του ύπνου. 

Οφέλη:

• Ο ύπνος βοηθά τον εγκέφαλο να λειτουργεί σωστά. Συμβάλει στην αφομοίωση όσων έχει μάθει το παιδί κατά τη διάρκεια της ημέρας, δίνοντας του τη δυνατότητα να μάθει ευκολότερα νέα πράγματα την επόμενη μέρα.

• Μειώνει τα επίπεδα του στρες.

• Ο καλός και ποιοτικός ύπνος συμβάλει στην ομαλότερη σωματική ανάπτυξη του παιδιού και την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού του συστήματος.

• Παρέχει την απαραίτητη πνευματική διαύγεια και σωματική αντοχή, ώστε το παιδί να ανταπεξέρθει με επιτυχία στις καθημερινές δραστηριότητες.

Οι συνιστώμενες ώρες ύπνου ανά ηλικιακή ομάδα

Έως 3 μηνών:  14 με 17 ώρες,

4 – 11 μηνών: 12 με 15 ώρες

1 – 2 χρόνων : 11 με 14 ώρες

3 – 5 χρόνων: 10 με 13 ώρες

6 – 13 χρόνων: 9 με 11 ώρες

14 – 17 χρόνων: 8 με 10 ώρες

 

Τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να κοιμάται καλά

• Γεμίστε τη μέρα του με σωματικές δραστηριότητες. Αυτό θα το βοηθήσει να βγάλει όλη του την ένταση και το στρες και θα είναι χαλαρό όταν έρθει η ώρα του ύπνου.

• Αποφύγετε τη χρήση κινητών και ηλεκτρονικών υπολογιστών πριν τον ύπνο. Η χρήση τους δημιουργεί υπερένταση. 

• Δημιουργήστε ήσυχο περιβάλλον στο δωμάτιο του. Ένα τακτοποιημένο ήσυχο, δωμάτιο με καθαρά και άνετα σκεπάσματα και χαμηλό φωτισμό,  προδιαθέτουν για έναν ήρεμο ύπνο. Η χρήση λευκών ήχων κατά τη διάρκεια του ύπνου βοηθούν στη χαλάρωση,   απομονώνοντας τους εξωτερικούς θορύβους 

• Διαμορφώστε μία ρουτίνα πριν τον ύπνο. Μια επαναλαμβανόμενη διαδικασία πριν από τον ύπνο συνηθίζει τον οργανισμό σε ένα πρόγραμμα που βοηθά το παιδί να χαλαρώσει και να κοιμηθεί ευκολότερα. Μία χαλαρωτική κουβέντα ή ιστορία μετά το βραδινό φαγητό ή ένα χαλαρωτικό μπάνιο είναι ότι καλύτερο για να προετοιμαστεί το παιδί για ύπνο.

Ο ύπνος συμβάλει στην ομαλή σωματική και ψυχική υγεία και ανάπτυξη των παιδιών και τα γεμίζει με ενέργεια και διάθεση για την επόμενη μέρα. Προσφέρετε στο παιδί σας το πολύτιμο δώρο του ποιοτικού ύπνου…