Οι περισσότερες γονείς αντιλαμβάνονται τη σημασία μιας ισορροπημένες διατροφής για την ισορροπημένη ανάπτυξη ενός παιδιού. Παρόλα αυτά τα πρότυπα διατροφής που προτείνονται από διατροφολόγους και παιδιάτρους δεν ακολουθούνται έχοντας αυξήσει τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας και παιδικού διαβήτη. Τα θεμέλια ενός υγιούς ενήλικα μπαίνουν από τη παιδική ηλικία δημιουργώντας υγιείς διατροφικές συνήθειες και διαμορφώνοντας κριτική σκέψη απέναντι στη διατροφική αξία, τα οφέλη και τις επιβλαβής συνέπειες των διαφόρων τροφών. 

• Μαγειρέψτε και φάτε μαζί

Η εμπλοκή ενός παιδιού με τον τρόπο παρασκευής ενός γεύματος ενεργοποιεί και εκπαιδεύει όλες τις αισθήσεις του, γεύση, όσφρηση, όψη, ακοή, αφή. Προτρέψτε το να σας βοηθήσει να μαγειρέψετε μαζί και αφήστε το να γευτεί τα υλικά. Αυτό το κάνει να μαθαίνει να αξιολογεί και να αναζητά τις ιδιαίτερες γεύσεις, να αγαπά τα διαφορετικά και προσεγμένα υλικά και να προτιμά το μαγειρεμένο παρά το γρήγορο και κακής ποιότητας φαγητό.

• Δείξτε του πως παράγονται τα φρούτα και λαχανικά που καταναλώνει

Για να συμβάλλεται στη μεγαλύτερη εξοικείωση του παιδιού με τροφές όπως τα φρούτα και λαχανικά, μπορείτε να προγραμματίσετε μία επίσκεψη σε ένα αγρόκτημα, όπου το παιδί θα έχει την ευκαιρία να δει τον τρόπο με τον οποίο φύονται οι τροφές που καταναλώνει. Θα μπορούσατε ακόμη να φυτέψετε μαζί κάποιο οπωροφόρο δέντρο ή λαχανικό στον κήπο ή σε μία μεγάλη γλάστρα. Γνωρίζοντας τον τρόπο που μεγαλώνουν οι ωφέλιμες τροφές που καταλήγουν στο πιάτο του θα αναπτύξουν  τη διατροφική του συνείδηση.

• Μάθετε το να διαβάζει τις ετικέτες

Oι ετικέτες βάση ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας αναγράφουν τα περισσότερα βασικά συστατικά των συσκευασμένων τροφίμων. Αφού εξηγήσετε στο παιδί τα βασικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργία κάθε θρεπτικού συστατικού, ετοιμάστε ένα παιχνίδι, επισκεφτείτε μαζί ένα κατάστημα και προτρέψτε να διαβάσει και να αναλύσει τα συστατικά από κάποια δημοφιλή προϊόντα. Έτσι, βήμα-βήμα το εκπαιδεύετε να αξιολογεί και να επιλέγει τα σωστά για την υγεία του τρόφιμα.

• Γίνεται πρότυπο

Τα παιδιά σε πολλές συμπεριφορές τους λειτουργούν ως καθρέφτες των γονιών τους και οι διατροφικές συνήθειες είναι μία από αυτές. Εντάξτε στην καθημερινή σας διατροφή πολλά μικρά γεύματα υιοθετώντας τη μεσογειακή διατροφή ή οποία έχει χαρακτηριστεί παγκοσμίως ως η ιδανικότερη. Δεν μπορείτε να πείσετε το παιδί σας να συμπεριλάβει στη διατροφή του πολλά φρούτα και λαχανικά και να αποφύγει τη ζάχαρη και το γρήγορο φαγητό αν δεν το κάνετε πρώτα εσείς. 

• Μειώστε τα junk food

Είναι γεγονός πως σε καθημερινή βάση το παιδί έρχεται σε επαφή με διάφορα μηνύματα και ερεθίσματα, είτε από τις διαφημίσεις, είτε από το φιλικό του περιβάλλον που προβάλουν το γρήγορο και κακής ποιότητας φαγητό. Σίγουρα δεν μπορείτε να αποφύγετε την κατανάλωση junk food από το παιδί σας. Μπορείτε όμως με τη σωστή καθοδήγηση του παιδιού σας να μειώσετε στο ελάχιστο την ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσης junk food. 

Αυτά είναι μερικά βήματα που μπορούν να συμβάλουν, ώστε να αποκτήσει μία ισορροπημένη διατροφή το παιδί και να αντιληφθεί πως είμαστε ότι τρώμε!